Norsk folkemuseum en lekker zwemmen in het Tyrifjord

2 augustus 2018 - Hole, Noorwegen

Vandaag onze laatste dag hier. De dag begon bewolkt met ook af en toe een druppel regen. We zijn langzaam opgestart. Lekker gebrunched met uitgebakken spek ( welke voor de bbq bedoeld was..) met gebakken ei, knakworstjes en vers brood. Daarna weer richting Oslo vertrokken om het Norsk folkemuseum te bezoeken. Onderweg stond bij een watertje een rendier water te drinken.

Het Noors volksmuseum op Bygdøy ( een schiereiland) in Oslo is een groot openluchtmuseum. Het is opgericht in 1894 door Hans Aall met circa 155 gebouwen zoals oude huizen, kerken, schuren en andere gebouwen verzameld uit diverse streken van Noorwegen, waaromder de staafkerk van Gol uit de 13e eeuw.

Ook hier wat regen gehad, maar daarna brak de zon door en werd het weer heerlijk weer. Roos haar wens was om een rondje te rijden met paard en wagen, dus hebben we ons een klein rondje laten rijden.

Na twee uurtjes rond gelopen te hebben waren we er wel klaar mee en hebben we de auto weer opgezocht.

Op de terugweg zijn we nog langs een groot  winkelcentrum gereden. Lekker wat vers fruit en brood gekocht. Joep heeft nog een mooie sweater in de Levi’s store op de kop getikt.

Eenmaal terug op de camping zijn we met zijn allen naar het water gelopen, om te genieten van het prachtige uitzicht en hebben Joep, Daan en Roos nog tot 21:30 in het fjord gezwommen. Daarna lekker gedouched en op bed. Michiel en ik zitten nu nog te kijken welke opties we hebben voor morgen. We gaan in ieder geval ruim 200 km rijden. In principe volgen we de E16  richting Bergen. Daar willen we ook uiteindelijk naar toe, maar of we dat in 2 of 3 keer doen weten we nog niet.

1. Ap Holthuis:
    3 augustus 2018
    Mooi die oude benzine pomp.👍
  2. Hiddinga:
    3 augustus 2018