Dag 20: Legoland

16 augustus 2018 - Billund, Denemarken

7:45 ging de wekker, we hadden verse broodjes besteld dus die hebben de kinderen opgehaald. Paar eitjes er bij gebakken en heerlijk ontbeten. En toen was het tijd om te vertrekken naar Legoland.

De camping ligt 450 meter lopen van de entree van legoland, wat een luxe. We hadden al tickets dus hoefden niet lang te wachten voor we naar binnen konden.

10 minuten nadat wij binnen waren, kwamen Johan, Jantina en Mitch ook in het park en konden we los 😉.

Eerst tickets geregeld voor het legorijbewijs. Om 13:00 uur mochten de kinderen hun rij kunsten laten zien en wat hebben we gelachen. Eerst kregen ze een uitgebreide instructie over de (verkeer)regels, deze was in het Engels maar ik mocht mee om te vertalen. Er waren stoplichten en een aantal verkeersborden waar rekening mee gehouden moest worden. Toen iedereen op de hoogte was mochten ze naar een autootje en ging het verkeersexamen beginnen.

Met zo’n 30 kinderen in autootjes waren snel de verkeersregels vergeten. Spookrijden, botsen, door rood licht rijden enz. Maar, toch zijn ze allemaal geslaagd voor het legorijbewijs.

Na de lekkere lunch die we gehad hebben zijn we voor de wateratracties gegaan. Er waren waarschuwingen dat je nat kon worden... en inderdaad. De eerste wildwaterride  kregen Roos en ik de volle lading en waar we dachten niet natter te kunnen worden, werden we in de piratenbootjes flink nat gespoten door mensen aan de kant.

Gelukkig was het niet koud en hebben we erg gelachen.

We zijn in nog veel meer attracties geweest, allemaal reuze leuk en aan het einde zijn we nog door miniworld gelopen, een soort Madurodam van Lego. Prachtig gebouwd allemaal.

Om 18:00 uur sloten de atracties en zijn we langzaam terug gelopen naar de camping. J+J+M hebben nog iets bij ons gedronken en zijn daarna weer vertrokken maar hun eigen Deense verblijf.

Wij slapen hier nog een nachtje en mogen als kers op de taart morgen nog een dag naar legoland en verhuizen de caravan daarna naar J+J+M.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jantina:
    16 augustus 2018
    Het was echt een super leuke en gezellige dag samen.
  2. Ernst:
    18 augustus 2018