Dag 4: de oversteek naar Oslo

31 juli 2018 - Hole, Noorwegen

Mooi op tijd, zelfs voor op schema reden we om iets voor 8:00 uur de camping af. De boot lag al klaar en we konden mooi vlot op de boot. Een schip met 11 verdiepingen. De 11de verdieping is het zonnedek, daar was nog een mooi plekje vrij. Voor de zekerheid  heb ik twee reispilletjes ingenomen, aangezien ik soms ontzettend zeeziek kan zijn.

Om 9:15 voer de boot weg, 9 uur en 15 minuten varen voor de boeg. Dat is best lang! We hebben de hele dag boven op het dek gezeten volop zon, heerlijk.

Toen we tussen Noorwegen en Zweden voeren kwam er een Ferry voorbij die werd begeleidt door twee heel laag vliegende helicopters, nog dichterbij komende bleek in het midden , boven het dek van de ferry, nog een derde helicopter te hangen. Het was de reddingshelicopter die waarschijnlijk iemand opgehaald heeft.

Er was een grote  fax free shop op de boot, altijd leuk, daar moesten we natuurlijk wel even kijken en shoppen.

De laatste 3 uur voeren we door het Oslo fjord en hadden we prachtige uitzichten en mooie luchten.

Eenmaal aangekomen in Oslo moesten we door de douane, altijd spannend, want ja, we hebben wel iets te veel drank mee genomen vanuit Nederland aangezien dat hier nogal duur is.. maar we mochten gewoon doorrijden.

Nu opzoek naar een camping. De twee campings in Oslo zaten vol dat wisten we al, want er is een groot internationaal jeugd sport toernooi aan de gang. We hadden camping Utvika op het oog maar niet gereserveerd dus op de gok er naartoe. http://www.utvika.no

Vlak voor de camping begon het te regenen en te weerlichten en dat is het ook de hele avond blijven doen. Hoe lekker is het dan, dat je een caravan hebt!!

Het was een lange vermoeiende dag, ook al hebben we bijna alleen maar op de boot gezeten dus we gaan vroeg slapen.

1. Jantina:
    1 augustus 2018
    Ziet er super uit. Wat een mega boot. Nu geniet in Noorwegen.
  2. Ernst:
    1 augustus 2018
    Fijn dat jullie in Noorwegen zijn!