Dag 16: Michiel en Joep de Preikestolen beklommen

12 augustus 2018 - Strand, Noorwegen

De dag begon wat nat, maar na 9:00 uur werd het droog, dus zijn Michiel en Joep rond 10:30 uur op pad gegaan naar de Preikestolen. Vanaf de camping nog een klein stukje met de auto en daarna een klim van 2 uur omhoog en daarna weer 2 uur naar beneden.

De Preikestolen is een klif, die 605 meter boven de Lysefjord uitsteekt.

15 jaar geleden hebben Michiel en ik samen de Preikestolen beklommen. We begonnen toen met mooi weer maar hoe hoger we kwamen hoe slechter het werd, stromende regen en eenmaal boven aan gekomen 1 dikke mistwolk... gelukkig hadden de mannen vandaag meer geluk en was het prachtig weer en werd de klim dus beloond met een prachtig uitzicht. Joep durfde het aan op zijn buik naar het randje te schuiven en even naar beneden te kijken.

Daan, Roos en ik hadden een luie dag op de camping. Lekker in het zonnetje gezeten, wat gelezen en een spelletje gedaan.

Zometeen gaan we alles weer zo ver mogelijk inpakken zodat we morgenochtend optijd kunnen vertrekken naar Kristiansand, onze laatste bestemming in Noorwegen.

1. Jaap en Erica:
    12 augustus 2018
    Wat een geweldige belevenis. En super dat ze mooi weer hadden.
    Wel beetje eng hoor dat Joep over het randje heeft durven kijken.
    Voor morgen alvast goede reis.
  2. Hiddinga:
    13 augustus 2018
    We genieten heerlijk mee dank alvast voor deze reislogger lieve groet en geniet met elkaar en veilige reis Henk LidaHiddinga