Dag 17: aangekomen in Kristiansand

13 augustus 2018 - Kristiansand, Noorwegen

Vannacht de wekker gezet op 3:15 om naar de sterrenhemel te kijken in de hoop iets te kunnen zien van de meteorenzwerm Perseïden. Het was kraakhelder en we hebben er inderdaad wat van gezien. Gaaf!

Daarna snel weer in bed, want vandaag geen tijd om uit te slapen.

Omdat we gister alles al zo ver mogelijk hadden ingepakt konden we vandaag mooi snel vertrekken. 253 km voor de boeg. Daar hebben we zon 5,5 uur over gedaan. We moesten een kleine oversteek met de veerboot, daarna op vele wegen max 60 km per uur kunnen rijden en heuveltje op achter een vrachtwagen 40 km. Dus dat verklaart waarom je zo lang over 253 km kunt doen.

Deze rit was de minst interessante die we gehad hebben. In het begin nog mooie bergen en watertjes en veel hertjes. Later veelal vlakker en veel groen. Op zich ook mooi, maar toch.

Nu dus op de camping bij Kristiansand, http://www.kristiansandferiesenter.no/en/. 1 van de twee 5 sterrencampings die Noorwegen rijk is en dat kun je ook wel zien, die 5 sterren. De caravan staat op een streep asfalt en daarvoor hebben we een mooi strookje kunstgras waar we ons tafeltje en de stoelen op kwijt kunnen.

Michiel heeft er heel vernuftig met wat stenen voor gezorgd dat de caravan waterpas staat.

Omdat we redelijk op tijd op deze camping aankwamen hadden we nog volop keuze uit plekjes en we staan nu helemaal mooi met uitzicht op de oceaan.

De kinderen vermaken zich op een springkussen en wij zitten droog onder de luifel te luisteren naar het getik van de zachte regen.. als het morgen dan maar weer droog is 😉

1. Jaap en Erica.:
    13 augustus 2018
    Wat onverstelbaar mooi is het daar.
    Ook weer een heel mooi uitzicht. Prachtige foto,s.
    Hopelijk valt het mee met de regen.
    Veel plezier morgen.