Dag 15: Dagtochtje naar Stavanger

11 augustus 2018 - Strand, Noorwegen

Na  best wel een frisse nacht vanochtend wakker geworden met een blauwe lucht en dan ziet alles er in ene weer anders uit. Veel campers en tenten waren al weer verdwenen en eigenlijk ziet de camping er zo best wel mooi uit.

Lekker ontbeten met verse broodjes en gebakken eitjes in het zonnetje, alle natte spullen uitgehangen op het wasrekje en de luifel goed uitgezet.

Ondanks dat het maar 17 graden was vandaag voelde het heel aangenaam in de zon.

Vanmiddag in de auto gestapt naar Stavanger en wederom enorm genoten van de geweldige omgeving. Het landschap is hier wel anders dan waar we tot nu toe geweest zijn. In het fjord veel eilandjes, meer groene weides, minder ruig maar wel ook enorme rotsige bergen op de achtergrond.

Onderweg begon het licht te regenen, maar gelukkig was dat snel weer over en hadden we lekker weer in Stavanger.

En wat een leuke stad is Stavanger! We waren er ooit al een keer geweest samen met vrienden, maar we herkenden er eigenlijk niets van terug. ( behalve de stenen straatjes en de witte houten huisjes). Aan de haven ligt een leuk straatje met allemaal eettentjes in gekleurde huisjes.

Stavanger wordt ook wel de Noorse hoofdstad van de streetart genoemd. Ieder jaar is er in september een streetartfestival. In het centrum veel mooie art gezien.

We hebben ook door Holmegate gelopen, een straat met allemaal gekleurde huisjes versierd met de nodige street art. Super leuk!

Na het rondslenteren zijn we neergestreken op een terrasje aan de haven en hebben een lekker plaatselijk biertje gedronken en smakelijke pizza’s gegeten.

Zowel op de heenweg als de terugweg hadden we een veerpont. Die op de terugweg duurde 40 minuten en was een mooie tocht.

Kortom, genoten van een wederom prachtige dag! Nu met dikke truien aan (12 graden) lekker met een wijntje en biertje voor de caravan.

1. Nynke:
    11 augustus 2018
    Lekker 👍
  2. Jaap en Erica.:
    11 augustus 2018
    Wat leuke foto’s van Stavanger.
    Super allemaal.
    Liefs en veel plezier verder.