Dag 14: Regen, Regen, Regen en Jørpeland

10 augustus 2018 - Strand, Noorwegen

Tjongejongejonge, wat een regen hebben wij gehad de afgelopen 24 uur! Gelukkig hadden we gister alles al zo ver mogelijk ingepakt om vandaag op tijd te kunnen vertrekken. Uiteindelijk was het pas 10:00 uur voordat we met slippende banden, een mooi spoor trekkend over het drassige grasveld vertrokken van onze prachtige plek aan het Eidfjord.

We hebben 278km afgelegd en daar hebben we 7,5 uur over gedaan. Het was een prachtige route, alleen konden we helaas niet veel van de mooie uitzichten zien ivm de vele regen en laaghangende bewolking.

De route voer over hier en daar wat redelijk smalle wegen waar elkaar passeren soms best lastig was. Maar Michiel heeft echt super gereden, ben hartstikke trots op hem.

Het voordeel van de enorme regenval is dat de watervallen vandaag spectaculair waren! Daar hebben we dan ook wel weer van genoten.

We moesten vandaag 1 keer met de veerpont, we zagen hem in de verte al aankomen. Het was even spannend of we optijd zouden zijn, maar, gelukt, we reden er op en de klep ging dicht. Dus dat ging mooi soepel. Ondertussen was het ook droog geworden.

Michiel heeft vandaag ook nog even wat speciale vaardigheden geoefend met de caravan. Paar keer bochtje achteruit, manoeuvreren tussen 2 rotsblokken.. voor mij is hij geslaagd 👍🏻

Nu staan we op de Preikestolen camping in Jørpeland. Camping staat inmiddels hutjemutje vol. Morgen gaan we denk ik Stavanger bezoeken en misschien gaan Michiel en Joep zondag de Preikestolen beklimmen. Het weerbericht ziet er voor morgen en zondag gunstig uit.

Aanstaande woensdagochtend nemen we de Ferry van Kristiansand naar Hirsthals, dus we zullen in Noorwegen ons nog 1 keer verplaatsen.

1. Ernst:
    10 augustus 2018
    Heel herkenbaar dit....
  2. Jaap en Erica.:
    10 augustus 2018
    Zo dat was me wel een dag. Maar gelukkig is het allemaal goed verlopen.
    Fijn om te horen dat Michiel de caravan zo goed onder controle heeft.
    Wat een prachtige waterval.
    Hopelijk blijft het weer nu beetje goed. In ieder geval droog.
    Straks lekker slapen en morgen hele fijne dag.
  3. Ap Holthuis:
    11 augustus 2018
    Blijft en mooi gezicht zo met de watervallen.