Dag 12: Dale en Bergen

8 augustus 2018 - Øvre Eidfjord, Noorwegen

Vanochtend de wekker gezet om redelijk op tijd op pad te kunnen gaan richting Bergen. Eerst een stuk de weg terug gereden die we gister ook hier naar toe hadden en toen bij Voss de andere kant op.

Gisteravond voor het slapen gaan kwamen we er achter dat op de route naar Bergen het plaatsje Dale ligt, al waar de fabriek van Dale of Norway staat. Dale of Norway maakt prachtige mooie gebreide wollen truien. De fabriek staat er al sinds 1872.  Ze ontwerpen en maken ook de truien voor het Noorse olympische team. Het leuke is dat er ook een factory outlet bij is! Daar moesten we natuurlijk wel even rond kijken! Het was een geslaagd bezoek, Michiel is 2 truien rijker.

Vevolgens heben we de route hervat naar Bergen. Bergen staat bekend om de vele regenval. Gemiddeld 2250mm per jaar. Wij hadden geluk, op een paar druppels na, was het droog!

Uitgebreid rond gekeken op de vismarkt. Een enorm groot aanbod van allerlei soorten vis en schelpdieren en walvis. Wij hebben voor de lunch drie borden friet met vis en scampi’s gedeeld. Gedeeld omdat het namelijk rijke portie waren en dat mag ook wel, want inclusief 3 flesjes cola waren we daarvoor omgerekend €70 kwijt! ( en dan zaten we dus niet eens in een restaurant).

Verder langs de beroemde gekleurde houten huisjes gelopen, Daan nog een Norway sweater gekocht en ook ik ben gezwicht voor een trui met Noors motief.

Nu weer terug op de camping, het is hier vrij nat, dus we hebben echt geluk gehad met het weer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hiddinga:
    8 augustus 2018
    We genieten van jullie verslag ook wij zijn in Bergen geweest toen ook nog prachtig weer 20 grade zonder neerslag geniet ervan en veilige reis lieve groet
  2. Jaap en Erica.:
    8 augustus 2018
    Weer een hele leuke dag.
    Prachtige truien
    En wat een soorten vis.
    Lekker gegeten dus,maar mag ook wel voor die prijs hè ?
    Veel plezier verder.
  3. Nynke:
    8 augustus 2018
    Wij noemen dat Mart Smeets truien 😉 Jij geen Sarah Lund trui Gien?
  4. A Steenhagen:
    8 augustus 2018
    Die vissen, sommige zien er wel erg eng uit🙄🤔😅