Dag 11: Nieuwe stek aan het Eidfjord

7 augustus 2018 - Øvre Eidfjord, Noorwegen

Waar we gisteravond hadden besloten nog een dag in Lærdalsøyri te blijven, besloten we vanochtend om 10:50 uur toch te vertrekken 😅. Dus hadden we een uur de tijd om alles op te ruimen en in te pakken.  We moesten namelijk dan voor 12:00 uur van de camping af.

Omdat het weer aan de westkust niet al te best is hebben we gekeken naar een camping iets verder van de kust af. We zijn uitgekomen bij het Eidfjord.

De weg er naar toe was weer prachtig.

Eerst langs het Sognefjord, daarna het Aurlandsfjord. We reden langs Flam, een bekend dorpje vanwege de Cruiseschepen die er aanleggen. Er lagen er nu toevallig ook twee. Mooi om te zien.

Vervolgens kwamen we onverwacht dicht langs een prachtige waterval, Tvinefossen. We konden makkelijk de auto met caravan parkeren om even een kijkje te nemen. Nog geen 5 minuten later arriveerden er 6 bussen vol met toeristen die ook een kijkje kwamen nemen. Daarna was het even wachten tot de bussen weer vertrokken zodat ook wij weer weg konden rijden.

We hebben ook weer de nodige tunnels gehad, een aantal ervan hadden zelfs een rotonde in de tunnel.

Ook reden we over de Hardangerbrug, een hangbrug over het Eidfjord. Prachtig!

De camping waar we nu staan is https://www.saebocamping.com/ . De camping ligt aan het Eidfjord en bij de Hardingervidda. Nationaal park Hardangervidda is de grootste hoogvlakte van Europa. Het is een natuurgebied dat ongeveer 8000 km² groot  is en hier leeft de grootste populatie wilde rendieren van Noorwegen. Misschien dat we ze hier dan ook een keer tegen komen!

Op deze camping hebben we de mooiste plek tot nu toe, we kijken tussen een paar caravans door zo naar het fjord.

Wat we niet goed hebben ingeschat is de afstand naar Bergen. Hier willen we graag een dagtocht naar toe maken, maar blijkt toch verder dan we dachten, namelijk nog 160 km! Dus vanavond vroeg maar bed en morgen dan op tijd op, want we willen er toch wel graag naar toe!

1. Jaap en Erica.:
    7 augustus 2018
    Weer een hele mooie tocht.
    Hopelijk komen jullie nog rendieren tegen.
    Lekker vroeg slapen vanavond en dan morgenvroeg op pad. Fijne avond. Morgen heel veel plezier. Voorzichtig zijn.
  2. A Steenhagen:
    7 augustus 2018
    Wat een mega mooi land. Die tunnel lijkt wel onderwater.
  3. Ap Holthuis:
    8 augustus 2018