Dag 1, het avontuur is begonnen!

28 juli 2018 - Drochtersen, Duitsland

Vandaag dag 1 van onze reis met als einddoel voor vandaag Camping "Am Leuchtturm", direkt am Elbdeich. Rond 10:00 uur vertrokken met lichte regen vanuit Almere. Spannend, voor het eerst zelf op pad met de caravan. Maar het ging super goed. Het was niet heel druk op de weg, wel even wennen aan de lagere snelheid die we nu moeten rijden. Onderweg de nodige buien gehad. Ongeveer 34 km voor de camping dacht ik dat er ergens brand was, er kwam een hele donkere grote pluim omhoog, maar het bleek een windhoos te zijn en in ene zaten we er midden in. Angstig! Dikke, grote taken vlogen op en om de auto en caravan, het kwam van alle kanten, echt eng. Gelukkig hebben we geen schade opgelopen. Maar even later zagen we ook omgewaaide bomen liggen, echt mazzel dat we die niet op ons dak hebben gekregen.

Nu dus op de camping. Ligt aan de Elbedijk. Vanavond mooie regenboog gehad en prachtig gekleurde lucht.

Nu zo lekker slapen en dan morgen op tijd naar de pont, daarmee steken we de Elbe over en dan rijden we naar Fredrikshaven.

1. A Steenhagen:
    28 juli 2018
    He gat een windhoos! Gelukkig iedereen en alles oke. Slaap lekker👋
  2. Jaap en Erica Kruize.:
    29 juli 2018
    Gelukkig dat jullie geen schade hebben. Was wel heel erg schrikken toch?
    Hopelijk niet weer van dat enge weer op jullie reis.
    Goede reis verder,veel plezier. Liefs.